30 april 2013

Ellen blir som mora si, del II.

Nå er det egentlig ganske lenge siden jeg har vært veldig lik mora mi. Den ganske store bilaffæren var mer sånn "Ellen blir sin far", og det er en stund siden jeg har sukket over en dårlig rullet duk, liksom.

Men så, inn fra sidelinjen kom et glass med oliven som tydeligvis hadde sett bedre dager, og en helt full burk hytteost som begynte å lukte litt "funky" som amerikanerne sier. Og brått var et nytt uttrykk født: nødbaking.

Raskt og hektisk søk på nettet "baking med cottage cheese", og vips! ble det scones i Solvegen i går. Jeg skal være den første til å innrømme at de ikke er noen estetisk nytelse, men de smakte ganske bra. Litt salte, kanskje, oppskriften var beregnet på norsk hytteost, og jeg hadde svensk hytteost, og den er litt saltere.

De triste olivenene ble puttet i Jokkes årgangsmatmølle (jeg elsker den matmølla!) og most til tapenade, og dermed hadde jeg plutselig hjemmelaget kveldsmat, gitt.

Jeg må få noen husmorpoeng for dette, eller?

Ingen kommentarer: